ඔබේ ව්යාපාරය website එකක්, blog එකක් හෝ online store එකක් හරහා web එකේ තිබේ නම්, ඔබේ ව්යාපාරයේ වර්ධනය සඳහා ඔබට අත දිය හැකි SEO ගැන ඔබ දැනටමත් දැනුවත් විය යුතුය. Search Engine Optimization ලෙස හදුන්වන SEO යනු Google හි ඔබේ ව්යාපාරයේ visibility එක වර්ධනය කර එය නිවැරදි ව්යාපාරික අරමුණු සපුරාලීමට ඉඩ සලසයි. Search results page එකේ එන top 5 suggestions වලින් එකක් තෝරා ගැනීමට පරිශීලකයින් වැඩි සම්භාවිතාවක් ඇති බව ඔබ දන්නවාද? එසේනම් ඔබේ website එක හොඳම 5න් එකක් බවට පත් කරන්නේ කෙසේද?
Google හි පවතින මිලියන 300කට අධික website වල, නිවැරදි SEO ක්රම භාවිතා කිරීම නිසා ඔබගේ website එක ඉන් කැපී පෙනේ. පහත දැක්වෙන්නේ search engines වල නිවැරදි rankings ගෙන ඒම සඳහා නිසැකවම ඔබට උපකාර වන ප්රධාන SEO techniques කිහිපයකි.
1. Quality content
Quality content replace කිරීමට ක්රමයක් නොමැත. ඇත්ත වශයෙන්ම, search engine rankings වල ඔබව ඉහළට ගෙන යන ඔබේ web page එකේ ඇති quality content එක සඳහා ආදේශකයක් නොමැත. Website එකේ weight සහ relevance එක බොහෝ දුරට රඳා පවතින්නේ නිවැරදි පරිශීලකයා ඉලක්ක කර ගැනීම සඳහා විශේෂයෙන් නිර්මාණය කර ඇති quality content එක මත ය.
Content create කිරීම සඳහා නිවැරදි keyword තෝරාගැනීමේදී, පළමුව, current trend හඳුනා ගැනීම අත්යවශ්ය වේ. ඇත්ත වශයෙන්ම, එය ඔබේ පාඨකයා keywords හරහා නිශ්චිත web page එකක් සොයන ආකාරය ගැන ය. තවද content set එක තුළ natural flow එක තබා ගනිමින්, keyword එක නිවැරදි number එකට දැමීමද වැදගත් වේ. එය පළමු සහ අවසාන ඡේදවල දෙවතාවක් ලෙසද, වචන ගණන අනුව content එක පුරා තවත් කිහිප වතාවක්ද දැමිය හැක.
ඒ හා සමානව, ඔබ headings සහ titles කෙරෙහි අවධානය යොමු කළ යුතුය. ඒවා ස්වභාවිකවම main keyword ඇතුළත් විය යුතු අතර bold italics text විය යුතුය. ප්රමුඛ පෙළේ keywords පිළිබඳ වැඩි අවධානයක් තබා ගැනීමට related keywords, අදාළ keywords highlight කරන්න. නමුත් best pages ලියා ඇත්තේ පරිශීලකයින් සඳහා මිස search engines සඳහා නොවන බැවින් ඕනෑවට වඩා එය සිදුනොකරන්න.
2. Regular content updates
ඔබේ webpage එකේ ranking ගැන සැලකිලිමත් වන විට Content ඉතා වැදගත් ස්ථානයක් ගනී. Website එකේ නිවැරදි weight එක තබා ගැනීම සඳහා වැදගත් සාධකයක් ලෙස content එකට නිරන්තර updates කිරීම් තිබීම වැදගත් වේ. ඇත්ත වශයෙන්ම, ඔබ trending keywords, titles සෙවිය යුතු අතර time requirements අනුව ඔබේ content එක සකස් කළ යුතුය. එබැවින් හොඳ updates සමඟ එය සැමවිටම freshව තබා ගන්න.
3. Metadata
Web page නිර්මාණයේදී, metadata දැමීම සඳහා tags අතර ඉඩක් අඩංගු වේ, එය කෙටියෙන් site content ගැන වේ. එය මෙම flows යටතේ විය හැකිය.
- Title Metadata – Page titles සඳහා මෙය යොදාගනී. ඇත්ත වශයෙන්ම, මෙය web browser window එකේ ඉහළින්ම headline එක ලෙස පෙන්වයි. මෙය web page එකක ඇති වැදගත්ම metadata ලෙස පැමිණේ.
- Description Metadata – මේ සියල්ල ඔබගේ content ගැන වේ. එය ඔබගේ content එක මත පදනම් වූ main Keyword ඇතුළු වාක්ය දෙකකට සීමා විය යුතුය. ඔබේ website එකට වැඩි පරිශීලකයින් ඇතුළු වීමට මෙය වැදගත් කොටසකි.
- Keyword Metadata – ඔබ දැනටමත් ඔබේ keyword phrases දන්නා බැවින්, ඔබට තිබෙන්නේ ඒවා keyword metadata section එකට එක් කිරීම පමණි. වාක්ය 6-8 limit එක තුළ various එකතු කරන්න.
4. Internal inks and outbound links
Related keywords හරහා, ඔබට වෙනත් pages, posts හෝ ඕනෑම link එකකට links සෑදිය හැක. එය purpose එක සමඟ internal හෝ external විය හැකිය. තවද මෙහි, text එකට value-making links තිබිය යුතුය. URL attachment එක search engine value එකක් නොමැති “Click here”, “here” යනාදිය යෙදීම වෙනුවට link එක යෙදීමට සැමවිටම අදාළ keyword එකක් භාවිත කරන්න.
5. Alt Tags
Alternative text descriptions ලෙස විස්තර කෙරෙන alt tags හරහා page එකේ භාවිතා වන images සහ videos පිළිබඳ විස්තර ලබා දීම වැදගත් වේ. Search engines වලට ඔබේ website එක සොයා ගැනීමට මෙය ප්රයෝජනවත් වේ, විශේෂයෙන් text-only browsers සහ screen readers සඳහා.
මේ ඔබේ search engine results වැඩිදියුණු කිරීමේදී අනුගමනය කළ යුතු මූලික ක්රම කිහිපයක් පමණි. මේවා නිවැරදි මිශ්රණයකින්, ඔබට ඔබේ web page එක නිවැරදි ranking කිරීමකට නිවැරදි අරමුණු සපුරාලීමට ගෙන ඒමට හැකිය. ඉන්පසුව, නිවැරදි SEO plan එක අනුගමනය කර ඔබේ ව්යාපාරය web එකේ ඉහළින්ම තබන්න.
Source: Harshasoft, Roopco